مستند تلویزیونی آیت الله ملامحمدرشید ضیایی دزفولی از علما و شعرای معروف دوره قاجار در دزفول تولید شد.


ساخت مستند تلویزیونی ضیایی دزفولی

کارگردان این مستند تلویزیونی روز جمعه گفت: این مستند تلویزیونی به مناسبت یکصدومین سالگرد وفات این عالم و شاعر نامی در سه قسمت ۲۵ دقیقه ای ساخته شده ضمن اینکه صدابرداری آنرا احسان عطارزاده، نورپردازی علی ابوالپور و بازیگری این مستند را سید عزیزالله آرین برعهده داشته اند.

عبدالکریم بیدخ با اشاره به اینکه فیلمبرداری این مستند تلویزیونی ۴۰ روز به طول انجامیده است گفت: هزینه ساخت این مستند تلویزیونی از سوی معاونت فرهنگی شهرداری دزفول تامین شده و سازمان تبلیغات اسلامی دزفول نیز در تامین منابع مورد استناد این مستند همکاری داشته است.

وی اظهار کرد: این مستند به درخواست شبکه خوزستان و شبکه افق ساخته شده ضمن این قرار است از سایر شبکه های صدا و سیما نیز پخش شود.

کارگردان این مستند تلویزیونی اظهار کرد: در این مستند اساتیدی چون دکتر محمدرضا سنگری ، دکترمرتضی بدخشان ، آقای محقق، محمدحسین حکمت فر ، کریم پاک سیرت و حجه الاسلام بیگدلی در خصوص شخصیت و اشعار ضیایی دزفولی سخن گفته اند.

بیدخ با بیان اینکه در این مستند تلویزیونی شخصیت آیت الله ضیایی دزفولی به تصویر کشیده شده است گفت: آیت الله ضیایی دزفولی از شاعران معروف دوره قاجاریه می باشد که تقوای ایشان همواره زبانزد خاص و عام زمان حیاتش بود.

این عالم وارسته از اساتیدی بزرگی چون آیت الله شریعتی، شیخ مرتضی انصاری، آیت الله میرزای شیرازی و آیت الله آقا شیخ حسین بزرگ کسب فیض کرده است.

سبک اشعار وی در مایه شور و آواز ابوعطا می باشد که با گذشت بیش از ۱۰۰ سال از سرودن این اشعار همچنان اشعار وی در منبر روضه خوانی توسط سخنرانان خوانده می شوند.

دو هزارو ۷۵۰ بیت شعر از آیت الله ضیایی دزفولی موجود است که این اشعار شش بار به چاپ رسیده اند.

آیت الله ضیایی دزفولی در سال ۱۲۱۱ خورشیدی متولد و در سال ۱۲۹۴ خورشیدی وفات کرد.
تاریخ انتشار: ۲۰ آذر ۱۳۹۴ – به نقل از خوزنیوز